Milloin etävastaanotto on auki?

Etävastaanotto on auki 24/7 ja konsultaatioon vastataan 12 tunnin kuluessa.

Miten lääkäri voi tehdä diagnoosin etänä?

Etävastaanoton kautta voidaan diagnosoida ja hoitaa lähes kaikki ihosairaudet. Tässä auttavat laadukkaat kuvat, hyvät esitiedot ja ihotautilääkärin ammattitaito.

En ole varma voiko iho-ongelmaani diagnosoida etänä, kannattaako minun kokeilla?

Ota rohkeasti yhteyttä! Saat parhaan tilannearvion ja lääkäri ohjaa sinut perinteiselle vastaanotolle, mikäli jatkohoitoa tai jatkotutkimuksia ei pystytä määrittelemään etänä.

Hoidetaanko etävastaanotolla lapsipotilaita?

Etävastaanotolla hoidetaan myös alaikäisiä, mikäli heillä on tunnistautumiseen vaadittavat pankkitunnukset.

Onko etävastaanoton käyttäminen turvallista?

Kyllä! Potilas ja lääkäri kirjautuvat vahvan tunnistautumisen avulla ja käyntikirjaukset tallentuvat suoraan Kanta-arkistoon.

Minulla on useita eri iho-ongelmia, voiko ne hoitaa kerralla?

Mikäli iho-ongelmat ovat selkeästi kaksi eri asiaa, kuten käsi-ihottuma ja akne, täytyy nämä hoitaa kahtena eri konsultaationa.

Saako etävastaanotosta KELA-korvausta?

Kyllä! Voit hakea KELA-korvausta.

Kattaako vakuutukseni etävastaanoton?

Kyllä, voit hakea korvauksen vakuutuksesta etäkonsultaatiosta saatavan kuitin avulla.

Miten toimin etävastaanotolla määrättyjen laboratoriokokeiden kanssa?

Saat laboratoriolähetteen sähköpostiisi. Kokeissa voit käydä yksityisellä lääkäriasemalla tai joskus työterveyshuollossa tai terveyskeskuksessa.

Voiko etävastaanoton hoitaa puheluna?

SILK toimii ”store and forward” periaatteella, eli konsultaatioihin vastataan aina kertaalleen ja vain kirjallisesti. Tällä varmistetaan, että konsultaatiovastaus tallentuu Kantaan juuri sellaisena, kuin se on potilaalle annettu.

Lähetä kuvasi turvaposti.fi palvelussa

Ohjeita löydät Silkin
Kuvien lähettäminen -sivulta

Muistathan varata myös konsultaatioajan nettiajanvarauksesta.