Milloin etävastaanotto on auki?
Etävastaanotto on auki 24/7 ja konsultaatioon vastataan 24 tunnin kuluessa.
Miten lääkäri voi tehdä diagnoosin etänä?
Etävastaanoton kautta voidaan diagnosoida ja hoitaa lähes kaikki ihosairaudet. Tässä auttavat laadukkaat kuvat, hyvät esitiedot ja ihotautilääkärin ammattitaito.
En ole varma voiko iho-ongelmaani diagnosoida etänä, kannattaako minun kokeilla?
Ota rohkeasti yhteyttä! Saat parhaan tilannearvion ja lääkäri ohjaa sinut perinteiselle vastaanotolle, mikäli jatkohoitoa ei pystytä toteuttamaan etänä.
Hoidetaanko etävastaanotolla lapsipotilaita?
Etävastaanotolla hoidetaan myös alaikäisiä, mikäli heillä on tunnistautumiseen vaadittavat pankkitunnukset.
Onko etävastaanoton käyttäminen turvallista?
Kyllä! Potilas ja lääkäri kirjautuvat vahvan tunnistautumisen avulla ja käyntikirjaukset tallentuvat suoraan Kanta-arkistoon.
Minulla on useita eri iho-ongelmia, voiko ne hoitaa kerralla?
Mikäli iho-ongelmat ovat selkeästi kaksi eri asiaa, kuten käsi-ihottuma ja akne, täytyy nämä hoitaa kahtena eri konsultaationa.
Saako etävastaanotosta KELA-korvausta?
Kyllä! Voit hakea KELA-korvausta.
Kattaako vakuutukseni etävastaanoton?
Voit hakea korvausta vakuutuksesta etäkonsultaatiosta saatavan kuitin avulla.
Miten toimin etävastaanotolla määrättyjen laboratoriokokeiden kanssa?
Saat konsultaatiovastauksessa ohjeet tarvittavista laboratoriokokeista. Suurin osa kokeista onnistuu ilman erillistä lähetettä yksityispuolella.
Voiko etävastaanoton hoitaa puheluna?
SILK toimii ”store and forward” periaatteella, eli kirjalliseen konsultaatioon vastataan kirjallisesti. Konsultaatiopyyntö ja -vastaus tallennetaan Kantaan sellaisenaan. Tällä varmistetaan koko palvelutapahtuman tietosuoja, eikä SILK:n kautta tule koskaan puheluita.